Tuesday, September 23, 2008

Scott Yagow
German 101
Homework

Freizeit

Lesen Sie Grammatik Expressing likes and dislikes

1. Ich spiele nicht gern Tennis
2. Ich gehe gern ins Restaurant
3. Ich schwimme gern im Meer
4. Ich surfe gern im Internet.
5. Ich arbeite nicht gern fuer das Studium
6. Ich telefoniere nicht gern mit Freunden
7. Ich gehe nicht gern ins Kino
8. Ich hoere gern Musik
9. Ich spiele gern Fussball
10. Ich gehe gern windsurfen

Hoerverstaendnis
A. Hobbies Nach dem Deutschunterricht sprechen Nora und Albert ueberdie Ferien.

Albert: Mathematik studieren, in der Bibliothek arbeiten, in Yosemite zelten (in den Bergen wandern)

Nora: windsurfen gehen, schwimmen, in den Bergen wandern

B. Werbung fuer den Freizeitpark Hansaland.

1. Welche Sportarten gibt es im Hansaland?
a. Scwimmen
b. Tennis
c. Squash
2. Kann man im Hansaland Bier trinken?
a. Ja
3. Kann man windsurfen gehen?
a. keine Information

Aussprache und Orthografie

Imagine all six families live together in an apartment building in Berlin. Listen, and write the names in the appropriate apartment.

5 Miene
3 Mehne
1 Mahne
6 Minne
4 Menne
2Manne

Now listen to the names again, this time in a different order. Fill in the missing letters, and then write down the telephone number of the family.
1. Mahne 18 11 11
2. Mehne 20 16 10
3. Manne 7 8 8 7 6 4
4. Minne 678786
5. Menne 88 77 66
6. Miene 16 17 18

Listen to the following words and organize them according to the length of the stressed vowel.

Long: lesen, liegen, spielen, segeln, fliegen, studieren, fahren, gehen
Short: wandern, schwimmen, singen, tanzen, essen

What written variations can you find for the different vowel sounds?
1[a:] a, ah, aa
2[a] a
3.[e] e, eh, ee
4. a, ae
5. i, ie, ieh
6. i

Vowel length: Which written variations are there for long vowels? For short vowels?
Long Vowels: a. doubling of vowels b. vowels + h c. ie
Short Vowels: vowels before double consonants

Orthografie
A. Listen and write the words with short accented vowels
1. Krawatte
2. Brille
3. Sakko
4. Mantel
5. Jacke
6. Hamd

B. Listen and write the words with long accented vowels
1. Jahr
2. Tag
3. Abend
4. Zahl
5. zehn
6. viele

Aussprache (2. teil)

Listen to the sentences and supply the appropriate punctuation, then draw an arroto indicate falling, rising, or neutral melody.

1. was machst du heute Abend? (down)
2. Du gehst ins Kino? (Up)
3. Und deine Scwester geht mit. (down)
4. Ach so, (neutral)du...
5. Wo treffen wir uns? (down)
6. Wo solll ich warten? (up)
7. Und wann? (up)
8.Gut. (down) Ruf mich bitte noch mal an! (down)

No comments: